Home_EN

Питання випускникам спеціальності релігієзнавства

  1. Якого року ви вступили на спеціальність релігієзнавство?
  2. Чому ви обрали релігієзнавство?
  3. Який предмет/викладач надихнув вас під час навчання на релігієзнавстві?
  4. З якими труднощами вам довелося зіткнутися на шляху до диплома релігієзнавця?
  5. Які ваші найулюбленіші місця на території університету?
  6. Які традиції університету вам подобаються найбільше?
  7. Які побажання ви б надали майбутнім студентам?
  8. Чому варто здобувати освіту в УДУ ім. Михайла Драгоманова в Навчально-науковому інституті філософії та освітньої політики на спеціальності релігієзнавства?
  9. Ваше місце роботи (посада,ступінь,звання)?
  10. Яку роль відіграло навчання на спеціальності релігієзнавство у вашому житті?

 

Молодший сержант Мельничук Юрій

  1. 2008 року
  2. В школі улюбленим предметом була історія. Все що я до цього знав про релігієзнавство, що це щось про дослідження релігій (а вони бувають старі, тому багато історії). Але коли готувався до вступу, почав потрохи читати про цю спеціальність і виявилось все набагато складніше і цікавіше. Тут і філософія, і соціологія, і психологія, антропологія, культурологія, одним словом - гуманітарний достаток.Тому рішення було прийнято без краплі сумніву, і з часом тільки переконувався що воно було правильним.
  3. Хромець Віталій і Кисельов Олег, Целковський Геннадій, Пруденко Яніна, Кришмарел Вікторія, Владиченко Лариса, Адаменко Надія - зробили все для того, аби зацікавити студентів не просто предметом, а наукою в цілому. Системний і методичний підхід в навчанні, переосмислення наукового спадку і знайомство з останнім словом в релігієзнавстві і культурології. Саме завдяки їм ми були в курсі що і для чого наша спеціальність. А титани Чорноморець Юрій Павлович, Єленський Віктор Євгенович в Капранов Сергій Віталійович забеспечили нас міцним фундаментом в наших починаннях. Ці прізвища на устах молодих студентів на конференціях свідчили про приналежність до визнаного інтелектуального кола.
  4. На початку вашого шляху може здатись, що непрофільні предмети (типу педагогіки) забирають у вас час і можуть здатись нецікавими. Але з часом приходить розуміння комплексносні і цілісності. Думаю так в будь якій спеціальності, і релігієзнавство - не виключення. Якщо у вас є хист до наукової роботи і викладацької діяльності - тут ви отримаєте все для самореалізації.
  5. 15-й поверх гуманітарного корпусу - це місце найтепліше в спогадах.
  6. Фестиваль релігійного мистецтва і релігієзнавчий клуб.
  7. Не бійтесь помилятись, це нормально. Робіть те, що вважаєте за потрібне для вашого всестороннього розвитку. Будьте відкриті до нового. Студентство - це найкращий час для накопичення знань (не тільки тих, що дають викладачі), які вам знадобляться у власній реалізації.
  8. Ми живемо в буремні часи, карантини і повномасштабна війна сильно вдарили по освіті, тому професія викладача і науковця вкрай актуальні. На наше покоління покладена величезна відповідальність за збереження і розвиток нашої науки і освіти. Викладачі і студенти Драгоманова роблять все для того, аби зберегти цю тяглість і не зупинятись на досягненому.
  9. Після закінчення університету, я встиг побувати аспірантом в НАН Інституті Філософії ім. Г.С. Сковороди, попрацювати на кількох телеканалах редактором, і зупинився на спеціальності інженера з тестування ПЗ в Samsung R&D (де доречі науковий підхід і критичне мислення здобуті в університеті неабияк допомогли). Загалом філософська освіта може знадобитися у будь-якій сфері, і я тому приклад. З початком повномасштабного вторгнення я пішов добровольцем на фронт, зараз командир самохідного артилерійського взводу і ось мій висновок: всі ми, і в тому числі дорослі 30-40-річні військові, в глибині душі - всеодно діти, і навички педагогіки реально працюють, коли тобі треба їх чомусь навчити щоб виконати задачу. Усвідомлення власної відповідальності і, знову ж таки, критичне мислення, допомагають мені тепер уже в цій справі. І доречі, служу в підрозділі зі своїм одногрупником, також релігієзнавцем)
  10. Без зайвої ностальгії, студентські часи - одні з найяскравіших періодів життя. І я дуже радий що провів їх саме в цьому університеті і саме з цими викладачами. Сама ж спеціальність “релігієзнавство” дозволяє мені розуміти багатьох оточуючих, в незалежності від їх віросповідання чи культури. Плюс до того, я маю надію, що ще повернусь до наукової діяльності, адже матеріал для досліджень збирається сам по собі всі ці роки, і його буде цікаво опрацювати. Інструменти, подаровані мені викладачами, для цього дослідження в мене вже є.

 

Анастасія Гармаш

 

  1. 2018р.
  2. Дана спеціальність імпонувала моїм релігійним цінностям, викликала цікавість щодо вивчення чогось нового, розширення світогляду.
  3. Найбільший вплив на мене мали такі предмети, як вступ до релігієзнавства, антропологія та соціологія релігії, історія релігій в Україні (Хромець В.Л., Целковський Г.А., Котлярова Т.О.).
  4. Найбільшими труднощами для мене були пошуки та опрацювання потрібної інформації та джерел.
  5. Зона для підготовки та відпочинку, а також безпосередньо кафедра.
  6. Відзначу проведення цікавих конференцій для студентів, як офлайн, так і онлайн.
  7. Визначити цілі свого навчання, оцінити всі можливі виклики, займатись саморозвитком, особливо читанням літератури, бути зацікавленим та активно використовувати отримані знання на практиці.
  8. Перш за все- кваліфіковані, лояльні та зацікавлені в процесі навчання викладачі. По- друге, досить цікаві та різноманітні предмети.
  9. Приватний репетитор.
  10. Насамперед, вплинуло на мій ріст  та розвиток як особистості, дало можливість нових знайомств, збагатило мій духовний досвід, допомогло ефективніше черпати знання з різних джерел та використовувати їх у практичному спілкуванні та служінні людям різного віросповідання 

 

Анна Циценко

 

  1. Якого року ви вступили на спеціальність релігієзнавство?
    У 2002
  2. Чому ви обрали релігієзнавство?
    На момент вступу ця спеціальність називалася “релігієзнавство та культурологія”. Саме на культурологію впало моє око. Адже тоді у 16 я мріяла подорожувати і вивчати мистецтво, культури різних народів чи країн (я саме так думала) було приємним хвилюючим очікуванням.
  3. Який предмет/викладач надихнув вас під час навчання на релігієзнавстві?
    Найбільш епатажним у розмірковуваннях був Григорій Волинка, ніколи не забуду нашу вступну лекцію з ним, де він палив прямо у авдиторії і зачарував філософією, сіяв у наших головах, дуже критичні і глибокі прагнення відкрити першоджерело і читати роботу мислителя. А серед викладачів напряму релігієзнавство Яроцький Петро. Мабуть, найбагатша уява розвивалася у студентів під час його лекцій. На лекціях, ми ніби відправлялися у мандрівки, де вивчали релігії того чи іншого народу, часу. Найтепліші спогади з його предмета.
  4. З якими труднощами вам довелося зіткнутися на шляху до диплома релігієзнавця?
    На другому курсі при підготовці до сесії, навчилася пити каву. Тепер пожинаю плоди - кавоманка:))
  5. Які ваші найулюбленіші місця на території університету?
    Веранда гуманітарного корпусу, коли вона була відкритою. Ну і звісно, 16 пов. Найстильніший, креативніший і світлий.
  6. Які традиції університету вам подобаються найбільше?
    Не пам’ятаю яскравих традицій університету
  7. Які побажання ви б надали майбутнім студентам?
    Кайфуйте від навчання.
  8. Чому варто здобувати освіту в УДУ ім. Михайла Драгоманова в Навчально-науковому інституті філософії та освітньої політики на спеціальності релігієзнавства?
    Я не можу зараз відповісти на це питання, не компетентна.
  9. Ваше місце роботи (посада, ступінь, звання)?
    Спілка українських підприємців, Директорка комунікаційного відділу.
  10. Яку роль відіграло навчання на спеціальності релігієзнавство у вашому житті?

Дало хорошу базу для подальшого творення себе і своїх цінностей у житті.

 

 

Яна Чорнойван, кандидат філософських наук

  1. Якого року ви вступили на спеціальність релігієзнавство?

2005-2010 – Факультет філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Отримала диплом спеціаліста з відзнакою, спеціальність «Релігієзнавство», присвоєно кваліфікацію: Фахівець з релігієзнавства. Викладач вищого навчального закладу.

2010-2015 – аспірант кафедри культурології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Захистила дисертацію за спеціальністю Релігієзнавство та здобула науковий ступінь кандидата філософських наук. Диплом ДК № 027440 від 26 лютого 2015 р.

  1. Чому ви обрали релігієзнавство?

Це було цікаво і таємниче. У 2005 році я не мала уявлення, про що ця спеціальність, але для мене це була захоплююча пригода у світ науки і культури людства. Вже на 3 курсі вирішила, що я – науковець. Викладання релігієзнавства теж було важливим етапом мого розвитку.

  1. Який предмет/викладач надихнув вас під час навчання на релігієзнавстві?

Всі наші викладачі – майстри своєї справи, по-своєму особливі. Мене захоплювали предмети і манера викладання кожного з них. Згадуються лекції професорів Заковича Миколи Михайловича, Мозгової Наталі Григорівни, Мєднікової Галини Сергіївни, Бондаренка Віктора Дмитровича, Котлярової Тетяни Олександрівни. Я досі пам'ятаю першу лекцію з психології Долинської Любові Василівни та її мотивуючі слова на все життя «Я хочу, значить я можу». Мотивували на звершення у науці молоді викладачі: Хромець Віталій Леонідович, Кисельов Олег Сергійович, Анна-Марія Басаурі, Адаменко Надія Богданівна, Владиченко Лариса Дмитрівна, Муха Ольга Олександрівна. Навчання я поєднувала з роботою в деканаті. Дякую Дроботу Івану Івановичу за віру в мене. Я так багато навчилася за кілька років роботи в деканаті! Ці знання допомагають мені і сьогодні в професійній діяльності.

  1. З якими труднощами вам довелося зіткнутися на шляху до диплома релігієзнавця?

Поєднувати роботу з навчанням, проживання за межами міста. Адже час на вивчення першоджерел лишалося лише вночі. Памятаю слова нашого однокурсника Антона Дробовича на І курсі: «Спати – не модно». Бібліотеки відвідувати було важко, адже остання маршрутка до села не чекала. Тому ксероксів вдома було просто «завал». Врятував інтернет вже на останніх курсах, де стали доступними першоджерела, наукоі статті та дослідження у галузі релігієзнавства, культурології, психології. Їх читала і в маршрутці, і в метро, і в перервах на роботі.

  1. Які ваші найулюбленіші місця на території університету?

15 поверх, деканат 3.11, кафедра культурології, бібліотека на 3 поверсі.

  1. Які традиції університету вам подобаються найбільше?

Тижні мистецтва, навчальні екскурсії, робота самоврядування.

  1. Які побажання ви б надали майбутнім студентам?

Любіть свою справу, займайтеся тим, чим горить ваше серце, йдіть на його поклик. Читайте лише першоджерела, формуйте власний світогляд, мисліть критично. Будьте впевнені в собі та своїх силах. Якщо ви хочете стати справжнім професіоналом, ви це неодмінно зможете. Найкращий приклад – молоді фахівці, які вчора були моїми однокурсниками, а сьогодні є вашими викладачами, деканом, заступниками декана. Мої викладачі, які сьогодні є передовими дослідниками, державотворцями та опікунами та зберігачами культури України.

  1. Чому варто здобувати освіту в УДУ ім. Михайла Драгоманова в Навчально-науковому інституті філософії та освітньої політики на спеціальності релігієзнавства?

Це інститут, який народився з мрії однієї людини (Іван Іванович Дробот, я памятаю, як натхненно він створював цей інститут), і став мрією нового покоління науковців і викладачів, які обожнюють свою справу, вірять в кожного студента, мотивують на нові звершення. І навіть, якщо одного дня ти вирішиш, що викладання і наука – не твоя справа життя, досвід і знання, отримані тут, стануть найціннішим надбанням твого професійного життя.

  1. Ваше місце роботи (посада, ступінь, звання)?

Кандидат філософських наук, працюю вчителем мистецтва, музичного мистецтва, інформатики, цифрової та медіаграмотності в Іванківському ліцеї Бориспільської міської ради Київської області, заступник директора з навчально-виховної роботи.

  1. Яку роль відіграло навчання на спеціальності релігієзнавство у вашому житті?

Під час навчання я з третього курсу виконувала роботу секретаря деканату Факультету філософської освіти і науки (2008-2010), виконувала обов’язки модератора сайту Факультету філософської освіти і науки (2008-2010); займалася навчальною, навчально-методичною, виховною та науковою діяльністю, маю досвід роботи зі студентами при підготовці до наукових конференцій, проводила екскурсії культурними установами міста Києва у розрізі культурологічної практики студентів. Я здобула ступінь кандидата філософських наук, працювала старшим науковим співробітником, виконувала обов’язки відповідального виконавця держдоговірної тематики №8/17-19 «Розбудова академічного богослов’я в умовах освітніх трансформацій в Україні» (наук. кер. – проф. В.Д. Бондаренко), а також секретаря Центру дослідження релігії Факультету філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова на громадських засадах. Отримала досвід наукових закордонних подорожей, участі у конференціях, круглих столах, познайомилася з представниками різних релігій, навчилася поважати релігійне і культурне багатоманіття. Маю досвід навчальної, навчально-методичної, організаційної, виховної адміністративної роботи та роботи з документацією, зокрема з діловими та архівними паперами.

А сьогодні я керівник релігійної організації. Тут знання за спеціальністю релігієзнавство стали в нагоді. Але це вже інша історія…