Кафедри

Освіта, що надихає: як у Києві навчають культурологічно мислити

Справжня гуманітарна освіта починається не з підручника, вона  починається з живого інтересу. Там, де учні та учениці не просто вивчають теми, а вчаться ставити запитання, розрізняти архітектурні стилі, бачити в культурі сенси, - зароджується те, що можна назвати сучасною освітою. Саме такою практикою став культурологічний науковий цикл «Діалог науки та мистецтва: цінності людства і пріоритети ЮНЕСКО», реалізований Мистецьким ліцеєм «Зміна» у співпраці з Київською Малою академією наук учнівської молоді.

 

UNESCO v doslidjennach liceistiv

 

Захід об’єднав ліцеїстів і фахівців у сфері культури та освіти навколо важливої мети — зробити перші кроки у публічних виступах, презентувати культурні об’єкти, осмислити архітектурну спадщину як культурологічний текст. Учні й учениці навчались не лише говорити про культуру, а й мислити культурологічно: як обґрунтувати тему, чим бароко відрізняється від класицизму, чому вишиванка — не просто елемент одягу, а носій національної памʼяті.

 

Це був не просто шкільний захід, а повноцінна публічна подія, що відкривала культуру як спосіб пізнання світу. Сергій Русаков, культуролог і директор Навчально-наукового інституту філософії та освітньої політики УДУ імені Михайла Драгоманова, долучився до події як запрошений експерт і високо оцінив рівень підготовки учасників та педагогічний підхід організаторів.

 

kulturologichna zustrich v Mysteckomu licei

 

Щиро дякуємо директорці Мистецького ліцею Катерині Фої та директорці Київської МАН учнівської молоді Ірині Поліщук за ініціативу, професіоналізм і віру в цінність гуманітарної освіти. Такі формати — це не лише підтримка молодіжних ініціатив, а й інвестиція в чутливу до культури, мислячу спільноту майбутнього.

 

zustrich v Mysteckii licei