Брижнік Віталій Миколайович
БРИЖНІК Віталій Миколайович
кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії НПУ ім. М.Драгоманова
|
Корпоративна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
2009 року закінчив філософський факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка за спеціальністю 033 "Філософія", кваліфікація за дипломом: «філософ, викладач філософських дисциплін». 2013 року закінчив аспірантуру філософського факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Тема кандидатської дисертації: "Емансипація особистості у критичній теорії суспільства Теодора Адорно і Юрґена Габермаса" зі спеціальності: 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. (2014 р.)
Викладає наступні освітні компоненти: «Філософія», «Риторика», «Логіка».
Коло наукових інтересів: філософська антропологія, філософія освіти, соціальна філософія, філософія історії, психологія і соціальна психологія, філософія культури, історія філософії: антична філософія, філософія гуманізму доби європейського Відродження, німецька класична філософія, філософія життя, філософія західноєвропейського марксизму, неомарксизму («критична теорія суспільства») і постмарксизму, німецьке і французьке неогеґельянство ХХ ст.
Автор 37 опублікований робіт: десяти статей, п’ятнадцяти тез, одного розділу в колективній монографії, одного розділу аналітичного дослідження ІВО НАПНУ, однієї рецензії; також автор дев’яти опублікованих перекладів із німецької мови: вісім філософських текстів Теодора Адорно (один у співавторстві) та однієї статті Макса Горкгаймера (чільних представників критичної теорії суспільства – Франкфуртська школа).
З поміж останніх наукових статей:
- Брижнік В.М. Феномен «напівосвіченості» як основна тема філософії освіти Т. Адорно // Неперервна професійна освіта: теорія і практика // Науково-методичний журнал. К., 2015. – Випуск 3. – С. 47-52.
- Брижнік В.М. Актуальність філософії освіти Т. Адорно в контексті стійкого розвитку громадянського суспільства // «Неперервна професійна освіта: Теорія і практика» // Серія: «Педагогічні науки», випуск № 3-4 (56-57). К.: 2018. С. 28-35.
- Брижнік В.М. Вступ до філософії освіти М. Шелера: реформоване управління вищою освітою як чинник стійкого розвитку громадянського суспільства // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство» № 2 (6), 2018. К.: 2018. С. 58-71.
- Брижнік В.М. Антропологічний чинник стійкої розбудови громадянського суспільства в філософсько-освітніх роботах Т. Адорно // «Гілея: науковий вісник». К., 2019. – Вип. 148 (№ 9). Ч. 2. Філософські науки. С. 28-36.
- Брижнік В.М. Психологія як чинник історичного процесу: коментар до українського перекладу твору М. Горкгаймера «Історія і психологія» // Sententiaе, Том 39 № 2 (2020). К.: 2020. С. 173-184.
Конференції:
- Брижнік В.М. Антропологічний чинник історичного процесу як тема ранніх робіт М. Горкгаймера та Т. Адорно // «Дні науки філософського факультету – 2017», Міжн. н.к. Ч. 8. К., 2016. С. 119-122.
- Брижнік В.М. Ґенеза авторитарної влади як одна з тем гуманістичного психоаналізу Е. Фрома // Вісник Київського інститут бізнесу і технологій, 2 (36). К., 2018. С. 5-7.
- Брижнік В.М. Колективна пам’ять як чинник оновлення освітнього процесу в філософсько-освітніх роботах Т. Адорно // Тези доповідей VІ всеукр. н.к. «Філософія як культурна політика сучасності». Острог, 2018. С. 97-101.
- Брижнік В.М. Студент як втілення оновленої європейської особистості з точки зору філософської антропології Т. Адорно // «Особистість студента та соціокультурне середовище університету в суспільному контексті». Збірник наукових праць ІІ Всеукр. н.п. конференції. К., 2018. С. 22-25.
- Брижнік В.М. Діялектика соціяльної ідеології та громадської думки як одна з тем соціяльно-філософських творів Т. Адорно // Читання пам’яті І. Бойченка – 2018. Людина. Історія. Суспільство: Всеукр. круглий стіл. К., 2018. С. 51-55.
- Брижнік В.М. Актуальність проєктів Макса Шелера та Карла Ясперса реформування університетської освіти в контексті стійкого розвитку громадянського суспільства // Київські філософські студії – 2019. Матеріали н.к. К., 2019. С. 295-300.
- Брижнік Віталій. Вища освіта як чинник виховання студента особистістю в філософсько-освітніх творах М. Шелера та К. Ясперса // Збірник наукових праць ІІІ Всеукр. н.-п.к. «Особистість студента і соціокультурне середовище університету в суспільному контексті». К., 2019. С. 5-9.
- Брижнік В.М. Мова як чинник освітнього процесу в університеті відповідно до філософії освіти Т. Адорно // «Велет українського слова» (до 200-ліття П. Куліша): збірник матеріалів Всеукр. н.-п. к.. К., 2019. С. 98-104.
- Брижнік В.М. Особиста моральність університетського викладача як одна з тем філософії освіти Т. Адорно // Читання пам’яті І. Бойченка – 2019. Людина. Історія. Мораль: Всеукр. круглий стіл. К., 2019. С. 69-74.
- Брижнік В.М. Діялектика історичного часу та естетичного досвіду людини у збірці робіт Г.У. Ґумбрехта «Розладнаний час» // Київські філософські студії-2020: Матеріали Всеукр. н.к. з міжн. уч. К., 2020. С. 60-64.
- Брижнік В.М. Ідентичність як антропологічна категорія філософії Т. Адорно // Читання пам’яті І. Бойченка – 2020. Людина. Історія. Категорії: Всеукр. круглий стіл. К., 2020. С. 38-44.
- Брижнік В.М. Політична еліта як один із концептів філософського вчення Арістотеля // Київські філософські студії: Матеріали Всеукр. н.к. К., 2021. С. 45-48.